ART
Hrvatska akademska slikarica, grafičarka, ilustratorica, scenografkinja i restauratorica Đurđa Merle rođena je u Zagrebu, maturirala je na Školi promijenjene umjetnosti, grafički odjel.
Na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu upisuje grafiku kod profesora Frana Pare, a diplomira slikarstvo u klasi profesora Šime Perića. Pohađa Filozofski fakultet Družbe Isusove u Zagrebu. Bavi se grafičkim dizajnom.
Za javne i privatne prostore radi mozaike, vitraje, zidne slike i druge radove u sferi primijenjene umjetnosti.
Kao dugogodišnji suradnik Restauratorskog zavoda Republike Hrvatske, obavlja konzervatorsko-restauratorske radove na mnogim spomenicima kulture diljem Hrvatske. Kao slikar i kostimograf povremeno surađuje s kazalištem.
Najznačajniji projekt na kojem sudjeluje kao kostimografkinja, operni je spektakl Aida, postavljen u Pekingu 2003. godine.
U vrijeme i nakon Domovinskoga rata sudjeluje u akcijama humanitarnog karaktera. Autorica je dvadesetak samostalnih izložbi i sudjeluje na mnogobrojnim skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu. Realizirala je grafičko pjesničku mapu „Između sati“, u suradnji s književnicom Sanjom Lovrenčić. Ima status profesionalnog umjetnika. Članica je HDLU-a, živi u Zagrebu.
Izvrstan je njezin recentni postav golemih vertikalnih grafika izložen kao scenografska dekoracija u dvorani ''Vatroslav Lisinski'' povodom tekućih koncerata. Grafičko – prostorna instalacija imenuje ''Razapeta jedra'' s jasnom asocijacijom na more, plovidbu, a u simboličkom smislu, na slobodu, koja je uz ljubav, najveći i najuzvišeniji ideal svakoga ljudskog, a i svakog drugog živoga bića. Inventivna kao apstraktna umjetnica, ima razvijen smisao i osjećaj za prostor, tako da njezine goleme grafike redefiniraju prostor dvorane u kojoj su postavljene i izložene, i nadopunjuje duhovnu puninu koju uzrokuju koncerti klasične i ine glazbe koji se realiziraju u ovome najznačajnijem glazbenom hramu u našoj voljenoj domovini Hrvatskoj.
Njezin recentni rad postavljen uz koncert gudačkog kvarteta Sebastian, proizlazi iz slijeda radova koji se javljaju u razdoblju od 2007. za boravka u Parizu, do danas.
Riječ je o ciklusu radova rađenih tušem na rolama papira. Rad na osjetljivom rižinom papiru zahtijeva veliku usredotočenost jer nema brisanja, ispravljanja ni dotjerivanja kao u drugim tehnikama. Svaka kap postaje zabilješkom. Sadržajno, to su slikarsko-crtački izričaji koji slijede nit osobnog poniranja i putovanja unutarnjim labirintom prema izvorištu; oni su ostvarenje prijenosa unutarnjeg pejzaža oformljenog u vizualnu stvarnost. Promišljani postupci, kontrolirana slučajnost rezultiraju gestualnom ekspresijom, znakovljem i simbolikom. Sadržaj oblika postaje nosilac transcendentalne stvarnosti, izričaj izvornog iskustva protoka i mijena, poniranja i izviranja. Te radove autorica zove bio-grafikama i stavlja ih pod zajedničko nazivlje ONKRAJ MISLI, neprianjanje, tišina, prolaznost…
Uvijek otvara početnicu novih mogućnosti i uči otkrivati čistoću jednostavnosti. Uživa u obrednoj avanturi neponovljivog. Crnilo s kista u gotovo ritualnoj koreografiji, klizi mekom podatnošću materijala i pretače svjedočanstvo bezvremenog…
Ispisuje… kao što vjetar piše travom (tzv. stil Trave je način pisanja Kineske kaligrafije iz 8. stoljeća).
Drugi upravo čitaju... |
|
Foto: Darko Bavoljak
Autor: Davor Gorupić
Ovaj materijal sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.