PRESS
Piše: Željko Galović - Dida
...„Novinarstvo sve više postaje djelatnost proizvodnje zabave, mijenjaju se i njegova svrha i njegova pravila: sve je površnije, sve je optimističnije, sve je više lišeno kritičnosti, a na djelu je i dosta bezobziran odnos prema činjenicama koje su nekada smatrane svetinjama. Sam čin „informiranja“ pretpostavlja svakodnevno izlaganje čitatelja baražnoj vatri senzacija, od kojih ni jedna nema prioritet, a većina su gola konstrukcija samih medija“... dodao bih konstrukcije novinara koji mora udovoljiti gazdi!
...“prednost imaju informacije koje je moguće prodati (ili uz koje je moguće prodati nešto drugo), a ne informacije koje zadovoljavaju komunikacijske potrebe građana“...
...“Koncentracija medijskog vlasništva, naravno, nije počela sa globalizacijskim procesima, ali su je oni značajno intenzivirali i dali joj zamaha da ti isti mediji postanu više industrija i biznis, a manje institucije demokratskog društva“...
...
Mislim da bi ove izjave bile dovoljne za cijeli članak o medijskoj senzacionalnosti, međutim moram i ja kao autor napisati nekoliko riječi o ovoj temi, naravno na ciljanu senzacionalnost medija, onu senzacionalnost prema invalidima i naravno bezobziran odnos prema činjenicama koje su nekada smatrane svetinjama.
Mediji se bave različitim pitanjima, problemima i procesima u društvu, ali ono što prodaje čitanost su posredno ili neposredno ljudska bića. Vrlo često ili svakodnevno postavlja se pitanje o novinarskoj objektivnosti, odnosno je li uopće moguće biti objektivan u novinarskom radu.
Teško ili vrlo teško, znajući sve činjenice vezane uz medije, vlasništvo, novinare bez diploma, interes oglašivača koji bi trebali biti teme novinara, politička pozadina, umreženost sa kojekakvim službama... Ispravak navoda, nemoguće.
Realno sagledavajući sve navedeno teško je danas biti prodavan a ne imati senzacionalizam u svakoj drugoj vijesti. To je jasno i vrapcima na grani. Međutim zašto onda mediji ne zadrže barem onaj mali dio etičnosti davno napisan kao parola objektivnog rada „bez ljutnje i pristranosti“?
Očigledno je interes samo borba za čitatelje i gledatelje.
Trebalo je uništiti čast, hrabrost, odvažnost, moralnost, domoljublje, iskrenost, prijateljstvo, suosjećanje, i na temeljima toga stvarati Sodomu i Gomoru, intrige, laži, fabricirati neistine uopćeno jednom riječju pisati senzacionalno.
Kakve to posljedice ostavlja na te časne ljude, ma tko te pita.
Pozdrav od autora
Foto: DPCM
Autor: Željko Galović - Dida
Ovaj materijal sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.